fredag 4 mars 2016

Luckstas mattevecka nr.9



Under måndagen har vi bärgat på en ny matteboken, men vi började på det sista kapitlet som handlar om tabeller och diagram.
Och under onsdagen har vi löst ett matteproblem:


Ni kan lösa det om ni vill.
Under torsdagen har vi haft matte och jobbat i sista kapitlet som var tabeller.
Vissa tyckte att det var svårt men om man kommer i gång så blir det lätt.
Vi har också jobbat med att programmera en blue bot via bluetooth:
Det är en programmerings robot som vi har programmerat både på iPad och på knappar på den.+Vi andvände olika diagram’







~~{Av Edvin Gustin och Melton Åberg}~~

4 kommentarer:

  1. svaret är d 10 timmar och 30 minuter

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Svaret är 12 timmar jag kom fram till det så här jag tog 10 adderat med 1 det vart 11 och en halv sen tog jag en halv adderat med en halv det blev ett sen adderade jag 11 adderat med 1 och det vart tolv

    SvaraRadera
  4. Jag råkade skriva fel! Svaret blir: C 11 timmar! Mayra sov 9 timmar och 30 min, då adderade jag bara 9,5 och 1,5 och vadå blir svaret 11.

    SvaraRadera